Pierwsze spotkanie w ramach realizowanego projektu już za nami. Biorący w nich udział uczniowie mieli nie spotykaną wcześniej okazję do poznania w bardzo wnikliwy i szczegółowy sposób budowy i zasady działania komputera. Uczestnicy na zajęcia przynieśli ze sobą narzędzia, przy pomocy których przystąpili do montowania zestawów komputerowych. Zarówno chłopakom jak i dziewczynom całkiem nieźle szło montowanie w obudowach zasilczy, płyt głównych, dysków, itp. Nadzorowane przez opiekuna łączenie wszystkich tych elementów za pomocą kabelków w jedną całość okazało sie całkiem fajnym i nie trudnym zadaniem. Na kolejnych zajęciach zaplanowaliśmy Instalację na zmontowanych przez siebie zestawach oprogramowania systemowego i użytkowego oraz konfigurację komputera pod kontem podłączenia go do sieci.
Kolejnym zadaniem, przed jakim stanęli biorący udział w projekcie uczniowie było opracowanie gazetki. W ramach tych zajęć uczestnicy zapoznali sie z zasadami tworzenia notatki redakcyjnej, poznali narzędzia do tworzenia gazetki oraz obróbki zdjęć i tekstu. Uczniowie sami wybrali sobie temat gazetki i korzystając ze zdobytych umiejetności oraz zasobów Internetu stworzyli swoje pierwsze gazetki. Prace uczniów zostały umieszczone poniżej.
Następny temat projektu poświęcony był pracy z programem CANVA, który pozwala na tworzenie infografiki. Przy użyciu tego narzędzia uczniowie opracowali plakaty i ulotki poświęcone zagadnieniu legalnego korzystania z zasobów sieci. Tematem wiodącym zajęć było zapoznanie uczestników z podstawowymi zagadnieniami przestrzegania praw autorskich w sieci, a także ze sposobami licencjonowania publikacji w Internecie. Uczniowie podzieleni na grupy realizowali następujące zagadnienia:
1. prawo autorskie
2. otwarte zasoby Internetu
3. wolność słowa a cenzura
4. wolne i otwarte licencje
5. regulaminy i korzystanie z serwisów.
Uczniowie wykonali następujące prace: